Kos Adası Turları

<<< BODRUM'A KOMŞU İKİ ADA >>>

'FMA TRAVEL ile ADALARA YOLCULUK'

...

ı. Gün / Cumartesi ( Ege Denizi’nin Cenneti Kos Adası’na Yolculuk ve Kos Köyleri )

Sabah 04.30’de Mavişehir Egepark, 04.40’da Bostanlı Vapur İskelesi önü, 04.50’de Karşıyaka Anıt Önü, 05.00’de Alsancak Garı FMA TRAVEL Ofisi önü, 05.10’da Konak Sabancı Kültür Merkezi önü, 05.20’de Göztepe Vapur İskelesi, 05.30’da Üçkuyular OPET önünde buluştuktan sonra Bodrum’a doğru gezimize başlıyoruz. Bodrum’a ulaştığımızda gümrükte işlemlerimizi tamamlayarak Güney Ege’nin en güzel adalarından biri olan Kos’a doğru Ege Denizi’nde mavi yolculuğa başlıyoruz.  Sabahın en güzel saatlerinde  ulaştığımız tıbbın babası Hipokrates’in doğum yeri olan bu güzel adada gümrük işlemlerimizi tamamladıktan sonra rehberimiz eşliğinde ada merkezini geziyoruz. Bu keyifli gezinti esnasında ilk olarak Kos Limanı’na yaklaşırken bizi karşılayan Tarihi Kos Kalesi’ni görüyoruz. Daha sonra Kos merkezinde yer alan ve Hippokrat’ın gölgesinde derslerini verdiğine inanılan binlerce yıllık Hipokrat Çınarı’nı fotoğraflıyoruz.  Merkezdeki gezimizi İtalyan işgali döneminde yapılan Polis KarakoluRoma AgorasıEleftheria MeydanıLoziya ve Defterdar Cami gibi yapıları panoramik biçimde görerek tamamlıyoruz. Rehberimizin Eleftheria Meydanı ve Halk Agorası’nda verdiği serbest zamanın ardından Kos köylerini görmek için yola çıkıyoruz. Bu esnada Kos Türklerinin yoğun yaşadığı bir dönemin Germe bugünün Platani Köyü’ne gidiyor ve çınar ağaçlarının gölgesinde eşsiz bir yemek ziyafeti yapıyoruz.  Yemeğin ardından hem kahvelerimizi içmek hem de alışveriş yapmak için Kos Adası’nın en güzel dağ köyü Zia Köyü’ne doğru gezimizi sürdürüyoruz. Zia Köyü’nde geçirdiğimiz keyifli anlar esnasında karşımızda yer alan Kalymnos ve Pserimos Adaları’nı izliyoruz. Gün sonunda antik dönemden beri şarapları ile ünlü bu adanın en güzel şaraplarının yapıldığı bir bağa konuk oluyor ve Kos şaraplarının tadına bakarak alış veriş yapma şansı yakalıyoruz. Gün sonunda Kos Adası’nın kalbindeki otelimize yerleşiyor ve dinleniyoruz. Akşam saatlerinde arzu eden konuklarımızla Kos Gecesi’ni yaşamak ve yemeğimizi almak için sahil tavernalarından birine gidiyoruz.

2.Gün / Pazar ( Süngerin ve Kaya Tırmanışlarının Adası Kalymnos’a Yolculuk )

Sabah erken saatlerde otelimizden ayrılarak Ege’nin en güzel adalarından biri olan Kalymnos’a doğru yol alıyoruz. Osmanlı döneminde Kilimli adı ile bilinen bu adada ilk olarak merkez yerleşim olan Pothia’yı yakından tanıyoruz. Daha sonra bizleri bekleyen otobüsümüzde yerlerimizi alarak ada etrafında keyifli bir gezintiye çıkıyoruz. Bu gezimiz esnasında ilk olarak adanın en eski yerleşim yeri olan Horio’ya ulaşıyoruz. Ada’nın ortaçağdan günümüze kalmış Horas Kalesi’ne ve çok sayıdaki tarihi eve ev sahipliği yapan köy yerleşiminde kısa bir mola veriyor ve de geleneksel Kalymnos ürünlerinden alma şansı yakalıyoruz. Daha sonra kaya tırmanışları ile ünlü Kalymnos adasında birbirinden zor ve renkli tırmanma rotalarına ev sahipliği yapan adanın kuzeybatı yönüne doğru yolculuğumuza devam ediyoruz. Bu esnada hemen yanı başımızdaki birkaç yüz kişinin yaşadığı Telendos Adası’nı ve uzaklardaki Leros Adası’nı panoramik olarak görüyoruz. Öğle saatlerinde adanın yemyeşil doğaya ve eşsiz plajlarına sahip Myrties ve Masouri Köyleri’ne gidiyoruz. Masouri Köyü’nde bizlere geleneksel Kalymnos mutfağından lezzetler sunan bir restoranda öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemeğin ardından Pothia Limanı’na dönerek bizleri Kos Adası’na götürecek gemide yerlerimizi alıyoruz. Kos Limanı’na ulaştığımızda vakit kaybetmeden Kos gümrüğünde çıkış işlemlerimizi tamamlıyor ve deniz yolu ile Bodrum’a dönüyoruz. Bodrum’a ulaştığımızda Marina’da  bizleri bekleyen otobüsümüzle Ankara'ya doğru dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde ulaştığımız Ankara'da bir başka FMA TRAVEL turunda tekrar buluşmak dileği ile vedalaşıyoruz.

* Yunanistan ve başka ülkelerde limanlarda veya otellerde talep edilen turist ziyaretçi vergileri konuklar tarafından ödenir.

* Turlarımızda, kişi sayısına bağlı olarak 17, 29, 31, 46 ve 54 kişilik araçlar kullanılmaktadır...